maandag 29 januari 2024

thumbnail

Trainingsdag Stepbond 28 januari

Eindelijk een normaal weekend, afgelopen woensdag was mijn laatste dag bij mijn werkgever, komende donderdag 1 februari start een nieuw/vertrouwd traject. Weekje vrij dus! Zondag stond al weken in de agenda, zoals elke zondag trouwens, deze was gereserveerd voor de trainingsdag van de stepbond. Met een gekke spanning in het lijf begon mijn reis naar Nieuwkuijk.

Uurtje en 20 minuten rijden met een opkomende zon en geen verkeer op de weg, lekker wakker worden is dat en klaar maken wat er komen gaat. Helaas met een verplichte aspirine want koppijn en een snotkop maar hey boeiend er komt een leuke dag aan. Aangekomen bij de verzamel locatie zie ik buiten al diverse stepjes staan. Oef gaat er heel even door mij heen, waarom. Nu buiten stonden nogal wat carbon en mibo's te wachten op hun eigenaar om ook een leuke dag tegemoet te gaan, en ik val nogal uit de toon met mijn kostka 28x24. 

Binnen was het al gezellig druk, voor mij enkele bekende gezichten, verder allemaal nieuwe mensen om te leren kennen. Allemaal met het zelfde doel een leuke en leerzame dag georganiseerd door de stepbond. Er zijn al eerdere dagen geweest al deze, meen ik, voor mij was het de eerste die ik meemaakte. Na een kletspraatje hier en daar, koffie en cake was het tijd voor uitleg over het eerste gedeelte van de dag. 

Deel één bestond uit, steppen over de baan om warm te worden en tijdens werd er gelijk daar waar nodig advies gegeven hoe beter, ontspannender en met minder energie goed te steppen. Hoe tof net op de baan en nu al de tip krijgen om zo min mogelijk te bewegen om goed te kunnen steppen. I love it. Nee gekheid natuurlijk heel kostbaar zulke tips. Dit werd geleid door Piet/Peter of iets met een P Groeneveld, die van de PG steps zeg maar. Daarna werden we in groepjes verdeeld om kop over kop te gaan rijden, techniek gelijk weer toepassen en leren rijden in een groepje, na 100 a 150 van kop afgaan en achter aansluiten. Leerzaam, en leuk om te doen. Warm gereden. Dan gaan we er nu tegenaan. HIIT 15x20 sec dood gaan is dat eigenlijk. na 20 seconden had je zo waar 20 seconden rust. Dus ff jezelf naar de klote helpen, maar goed zulke trainingen zijn goed voor hardheid dus hop hop. Hij deed zeer, maar zo lekker. Lunch!

Verzorgd door een moeder van een van de deelnemers, en hoe verzorgd tot in de puntjes, complimenten! Genoten werd er van de lunch, met elkaar gepraat over koetjes en kalfjes maar vooral over steppen....Deel twee stond voor de deur, en ook nu kregen wij uitleg, heel fijn ik hou ervan. Kleine 200 meter naar de baan om te starten aan deel twee, gelukkig was de zon ook met ons, jasje minder kon geen kwaad. Als eerste deden ze een diepe zit training, zo laag mogelijk met je billen naar je achterwiel en tijdens dat blijf je steppen met als opmerking je gebruikt maar 1 been, want wisselen is omvallen. Die oefening heb ik overgeslagen, iets met meniscussen die niet lekker zijn op het moment, wat mij mooi de gelegenheid gaf om met de camera wat plaatjes te schieten. 

Daarna was het briefjes training, old school training doen met een brieffie, wekelijks doen ze deze training met een brieffie bij stepteam Twente, zo leuk! Rijden in D1 & D2 of Z1 & Z2 ik gebruik namelijk altijd de Z in plaats van de D voor aangeven van zone waarin je traint. Op het gemakje dus, langzame duurtrainingen zijn goed voor je uithoudingsvermogen en maken je gehard en sneller, bekend terrein voor mij, niet voor iedereen, kon ik aan gezichten aflezen.

Zijn we dan nu klaar, hahaha, nope nu gaan we voor de tweede keer vandaag kapot want 30 minuten all in. Steppen met het snot voor je ogen. Starten als een malloot is het advies en daarna consolideren voor 30 minuten, tempo vasthouden en techniek toepassen. Dus ik start zoals gezegd en krijg eigenlijk gelijk de deksel op mijn neus, zo sta je er dus voor. Mijn longen branden, benen verzuren, snot voor mijn ogen, maar ik herstel langzaam en kan een voor mijn mooi tempo aanhouden rond de 22 gemiddeld op 30 minuten steppen. Chapeau voor jezelf...

Nu wel dan.....klaar ?

Ja dit was het.

Dit was kapot gaan

Dit was genieten

Dit was fun

Dit was waarom ik steppen 💗

200 meter terug naar de realiteit.

Omkleden en ontzettend nagenieten dat deze dag in mijn agenda stond. Kort nog even wat gekletst, kopje koffie en stroopwafel. Afscheid genomen en bedankt voor deze dag.

Google maps, 3,8 km verderop naar een step kijken ik wil deze kopen, zo ging ik er naar toe. Yedoo Wolfer RS groen. De dame liet mij een rondje rijden, en eigenlijk kwam ik tijdens het rijden tot de conclusie dat het mij niets extra's geeft ten opzichte van de kostka 28x24 dus met één step gekomen en met één step naar huis rijden.

Wederom 1 uur en 20 minuten en nu nagenieten, wat een top dag!




Foto 1 voorbeeld van een briefjes training.

Foto 2 de Yedoo Wolfer RS welke ik niet kocht.

Foto 3 Zoals de dag begon.


Groet van een verslingerde stepper.

George

Vandaag gereden 41,1 km.







 

Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.