maandag 18 maart 2024

thumbnail

Respect

Dit jaar 2024 staat voor mij in het teken van steppen, met als hoofddoel het Monster van Brabant (link) deze is pas in september, de weg er naar toe heeft nog wel wat uitdagingen en als die goed gaan is het een zekerheidje dat ik het monster ga aanvangen.

Dat gezegd gaan bij mij de kilometers en tijd per rit omhoog want dat monster is tussen de 15 en 18 uur steppen. Ik probeer 6 weken 100 kilometer per week te rijden en na 6 weken een daadwerkelijke rit van 100 kilometer te maken, ooit heb ik dit principe van een ultra loper mee gekregen. Trainen voor 6 weken, in elke week haal je de te lopen afstand en dan na 6 weken ga je het daadwerkelijke doel lopen!

Wekelijks honderd kilometer steppen verdeeld over een paar ritten met als klapper een LSD die steeds meer naar de 100 loopt word het flink pittig voor het lijf. En daar komt het blog onderwerp respect naar voren. Want ik deed afgelopen zaterdag 75 kilometer steppen, met flink wat wind. en tijdens die rit dacht ik kanonnen 75 kilometer gedaan voor het MvB moeten er nog 155 kilometers bij. Respect dus voor diegene die het MvB al gedaan hebben of sommige doen hem jaarlijks.

Gelukkig gaat het herstel van de trainingen goed, zeker is het zaak om de balans te zoeken tussen, inspanning, ontspanning en rust. Wat bij mij nog wel eens een lastig punt is, want ja ik sport nu eenmaal graag en als ik dan voel dat het soms beter is niet te sporten, doe ik in mijn hoofd de fitscore of the day test. Tja en als er dan uitkomt dat een rust dag of weekend beter is gaat dat niet altijd van harte. Zo zie ik op strava dat de echte ultra steppers van Nederland een rit hebben gedaan in Belgie van +/- 150 kilometer met 1460 hoogte meters en dat met een tempo waar je u tegen zegt. Wederom- respect-.

Beetje bij beetje komt er ook steeds meer fietskleding op de plank te liggen want ja die zijn nu eenmaal fijner dan hardloopkleding. Lange fietsbroek voor de winter, fietsshirtjes, jasje voor het fietsen en zelfs een schaatspak heb ik, nu nog een kort skeeler pak erbij. Wat mij heel tof lijkt is eigen stepkleding ofwel casual of echt een step lijn met kleding. Wat ik zo geinig vind in Tsjechië zie je zoveel mensen met stepkleding en ook het merk Atex doet bv de kleding drukken voor Yedoo. 

En het rijden met slecht weer kan ik prima verdragen, wind maakt je sterker en regen maakt je nat, tja en ik heb voor mijn achterwiel gewoon een spatbord liggen, maar esthetisch gezien vind ik het gewoon geen zicht, praktisch is wat anders want je kont en benen worden vele malen minder nat. Dus note to my self...spatbord op de kostka racer maken!

Afgelopen weekend het formulier ingediend voor het Klaverstep evenement in juni. Dat is eigenlijk het ijkpunt lukt het die dag om 150 kilometer te steppen is het MvB een go. Trouwens kijk even op de site van stepclub Oudsbergen (link) en gelijk even aanmelden, dan zie ik je daar.

Hoewel hardlopen een warm plekje in mijn hartje heeft heb ik vandaag met de fysio besproken om toch maar is naar de huisarts te gaan voor verder onderzoek, steppen gaat prima, knie ging echt beter, alleen nu na twee keer wandelen en hardlopen is/zijn de klachten weer daar.....helaas! Ik vrees het "ergste" tussen haakjes want er zijn veel ergere dingen in de wereld dan mijn knie. Gelukkig kan ik mijn ei kwijt in het steppen.

Ja en de 28x28 step blijft echt nog wel een wens....hopelijk dit jaar nog

Groet George.

Oja en instagram gebruiker kijk ook eens naar onze pagina op dat medium Footbike_friends scan ff de QR en je kun ons volgen.











 


Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

1 Comments

avatar

Mooi om te lezen George hoe jij je gedachten op papier zet. Leest lekker weg, en zie ook veel in wat ik zelf doe. Een mooie sport, waarbij je ook nog eens nieuwe vrienden leert kennen Grt

Reply Delete

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.