dinsdag 24 februari 2015

thumbnail

Gym

Vroeger toen ik nog een jonge sportieve rondhuppelende onzekere puber was, waarbij de hormonen door zijn lichaam gierde.
Wat ook inhield dat je te pas en onpas zweet produceerde. Dit ff ter inleiding van dit verhaaltje. ojee ff is wel heel erg hip...Lees het maar als Even dan! Vanmorgen tijdens het ochtendontbijt ritueel in huize H-M-V kwam het op de gymles van onze puber meisjes. Ik heb echt totaal geen zin in de gym les was de openingszin. Gevolgd door een groot ? boven mijn hoofd. Het laatste halfuur doe ik passief mee. Jij ook al zei puber 1 tegen puber 2, ja want ik heb echt geen zin om bezweet in de andere les aan te komen. Vooraf aan het zweten kwam wel de positieve opmerking van puber 1 dat het lekker voelt, lekker voelt ?? ja voor de gym les heb je zoiets gadver ik heb geen zin in, en na de les heb je energie en zin in van alles. En toen kwam het zweet om de hoek kijken. Ik begreep er niets van, en kwam met een hele rare opmerking '' douche jullie niet dan'' uuhh nou NEE! Want 5 minuten na afloop van de gym les moeten we alweer aanwezig zijn in de volgende les. En ik ga echt niet douche in die vieze douches op school. En wat dacht je zes douche voor acht meisjes en 19 jongens. Dat dus.....Flabbergasted was ik ervan. Wij beide kwamen met onze jeugd verhalen, douche was verplicht. Jongens en meisjes apart in een kleedkamer het was wel een kwestie van tempo maken en dringen. Maar wij kwamen wel fris en fruitig in onze volgende les. De gym les bij ons op school daar zat gewoon 10 min douche bij inbegrepen. Dat zet je aan het denken, want als er iets belangrijk is in de pubertijd ''uhhmm de volgende zin is geheel op eigen risico getypt en verzonnen'' Douche, met al die gierende puber hormonen op een middelbare school. Endorfinen all over the place...Vul zelf maar in wat dat inhoud voor jongens en meisjes. Nog steeds is mij niet duidelijk wat de reden is van het niet mogen slash kunnen douche na een gymles. Waarschijnlijk moet je in het onderwijs zitten om dit te begrijpen. Of zou het wederom een kwestie van geld zijn. De al om bekende bezuinigingen die ook in het onderwijs nodig zijn ''volgens de kenners dan hé'' don't shoot the blogger! Natuurlijk weet ik best dat er tegenwoordig dingen gebeuren op scholen waarvoor ouders hun kinderen willen behoeden en daar heb ik ook alle respect en begrip voor want daar moet je niet aan denken als ouder dat je kind zoiets overkomt. Mijn gezonde verstand bedenkt dat niet eens om daar over na te denken, naïef misschien! Als ik er op die manier over nadenk, ja, dan snap ik het wel waarom er op scholen niet gedoucht wordt na de gymles...Het is toch eigenlijk triest in wat voor fucked up wereld leven wij eigenlijk... Dat dussss tijdens het ontbijtritueel. Heb je toevoegingen of wil je me uitleggen waarom er niet gedoucht kan slash mag worden feel free to do.
Twee linkjes die ik gevonden heb die over het zelfde onderwerp gaan. http://www.jmouders.nl/school/groepen-1-8/groepen-6-8/vraag/verplicht-douchen-na-de-gym http://www.thuisinonderwijs.nl/mag-school-douchen-na-gym-verplichten/ Groet George

Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.