maandag 2 maart 2015

thumbnail

Vrijheid - Keuzes - Dilemma

Afgelopen februari ben ik tot de mooie leeftijd van 45 gekomen op papier, realiseren dat ik als zo ''oud'' ben doe ik niet echt. Zwart op wit is het een feit dat dan weer wel. Daar gekomen zou je denken het word er makkelijker op!


Hier in huis lopen twee pubers rond, meisjes pubers hé tellen voor twee. Met hun dames ongemakken en alle bijkomende zaken, ik dwaal af... Als ik terug denk aan mijn eigen puber tijd lijkt dat nog maar zo kort geleden. Buiten spelen wat de pubers tegenwoordig chillen noemen, is in de basis niet veel anders dan dat wij deden, geinen, sjansen, dollen en onzin.


Met het ouder worden van lagere school naar puber, van puber naar jong volwassen, van jong volwassen naar volwassen komen ontzettend veel nieuwe zaken om de kijken die bij iedere fase nieuw zijn. Als kleuter beslissen waar het blokje in het gaatje moet, als jong volwassen/puber beslissen wie je op instagram toelaat. Man man wat een dilemma's allemaal.

Wat allemaal nog een stapje erger word naarmate je ouder word, ons wel bekend allemaal.
De afgelopen weken kwamen er diverse dilemma's - keuzes voorbij in ons gezin in alle vormen en mogelijkheden. Puber kwesties over vrijheid, volwassen keuzes over mensenkennis en dilemma's.


Als ik soms zie hoe de puber meisjes worstelen met hun keuzes en dilemma's denk ik ach jeetje het valt ook niet mee om ouder te worden. Er komen zoveel nieuwe leuke en nog onbereikbare zaken op hun pad waar ze mee te maken hebben of krijgen. Als ik dan naar mezelf en wederhelft kijk en zie hoe wij de afgelopen weken aan het worstelen zijn met keuzes en dilemma's kwam ik tot de conclusie dat ouder worden eigenlijk helemaal niet makkelijker is!!


Dusdanig dat er momenteel sprake is van een stress-koortslip, enige wat zeker is in deze tijd dat er weer andere keuzes- dilemma's en vrijheden komen. 

George

Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.