maandag 18 mei 2015

thumbnail

#Hooikoorts & #Hardlopen zijn de # van deze Blog

Uiteindelijk dan toch m'n hardloopkleding aangetrokken, had ik volgens een bepaald persoon al veel vroeger in de ochtend moeten doen. Moeten, nou meer zo van dat is goed voor je even je hardloopkleding aan. Goed dus mijn hardloopkleding aangedaan en ook daadwerkelijk naar buiten gegaan. De zin en motivatie was er niet echt.



In mijn hoofd zat vijf ontspannen km lopen, gewoon lekker tempo, moet kunnen op de maandag. Waarschijnlijk veel last van de pollen en grassen die in bloei staan. Hop TomTom om de pols, petje op en gaan. Nog geen 500 meter verder, sloeg er een soort van paniek in mijn lijf, hoge, nou veel te hoge ademhaling en mijn hart ging als een malle tekeer. druk op m'n borst. Stoppen en even wat warming-up oefeningen doen en de boel weer onder controle krijgen.

Als dit de toon is voor de komende 4500 meter ging er door mijn hoofd. Even alles van je afschudden, versnelling lager lopen en genieten. Dat lukte aardig tempo ging naar 5.23 p/km dit kan ik wel volhouden. Ondanks dat die druk en benauwdheid er nog steeds waren #Hooikoorts.

Na de halve marathon van Renesse is het lopen alleen maar minder geworden, tempo vasthouden, plezier en conditie lijken wel achtergebleven te zijn op het strand. Afgelopen donderdag 12,5 km gelopen en die moest ik uit mijn tenen persen, die gingen ook al niet als voorheen. Kan toch niet dat de invloed zo groot is. Of te veel gelopen de afgelopen maanden ? Deze vragen gaan door mijn hoofd tijdens km 3. En het voelt niet lekker.

door naar km 4 inmiddels in de eerste 3,8 km al twee keer kapot gegaan en vier keer gedacht aan stoppen. Maar opgeven is geen optie. Oversteken en de laatste km eruit knallen, dit lukt in een aardig tempo. Ademhaling en borstgevoel zijn er niet minder op geworden, maar hé ik ben en blijf een klein beetje ''eigenwijs'' de laatste 200 meter voelen als 2 km en dan komt er 5.00 op de teller te staan en kunnen mijn benen ermee stoppen voor vandaag. 

Met opgeheven hoofd, enigszins voldaan gevoel loopt ik naar huis. Nog steeds gaat het door mijn hoofd... De term over-lopen schiet naar binnen ( Bestaat die term?) of is het dan toch zo.

#Allergie #Hooikoorts toegeven dat de kracht en lengte van mijn loopjes tijdens deze periode anders ingevuld moeten worden. Accepteren, die staat ver weg in mijn woordenboek. Na het tikken van dit verhaaltje ga ik er maar eens Google oplos laten en kijken of er tips zijn.













Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.