dinsdag 2 juni 2015

thumbnail

The Road to France #Roparun2015 #Team52 (Vervolg)

De colonne vertrek richting België, trailer met oplegger gevolgd door drie busjes...gas erop. De eerste kilometers is het tam in de bus, even aftasten en dan langzaam komen de verhalen en grapjes op gang.. Ik vraag mezelf af, zou het in de andere busjes ook zo gezellig zijn. Koffie dan maar komt er achteruit de bus, Mariska neemt haar catering taak serieus, zelfs plastic bekertjes heeft ze mee, koffie met een eierkoek, krentenbol of worstenbroodje. Yes we zijn los.

Druk op zoek naar een hamer om het ijs te breken, ik voel nog een ijsschots dobberen tussen Dirk en mij, Dirk is lekker in z'n element achter het stuur en ik probeer contact te zoeken met de achterbank en de achter-achterbank. Het wegdek zoeft langzaam voorbij de stemming in de bus is top en ik merk dat het ijs langzaam smelt....Geklets en gegielen ja ja #Team52 is on the road.

Waar gaan we stoppen en net op het moment dat ik het wil uitspreken is Dirk mij voor hij vraagt aan een van de meiden in de bus of ze even willen checken bij Sigrid waar we gaan stoppen. Want ja die koffie is heerlijk maar wat er in gaat.. Precies. Net over de grens bij Frankrijk, een diepe zucht en enkele dan pas gaan door de bus. Team Captain beslist dus we rijden door, afknijpen die handel.

Beetje bij beetje raak ik in een fijn gesprek met Dirk, ik vraag hem van alles over het verloop van de Roparun. Hoe werkt dit, hoe werkt dat, wanneer ga ik rijden enz enz. Rijden, praten en zelf even lachen voor een foto momentje op de snel weg.. Das Dirk hè onze multi-chauffeur. Goed ik vang ineens een gesprek op tussen Ronald, Nicole en Jan ik sluit aan 'onderwerp van gesprek fysiotherapie'
Links op de achterbank heel vredig met haar hoofd tegen het raam ogen dicht en rustig ademend maakt Marlies niks mee van de reis..

Eindelijk de Péage we gaan lekker dat betekend dat de plas-pauze er aan komt. Welkom in Frankrijk altijd fijn het verwelkomen door Vodafone. Het is druk bij de tol, links-rechts komen er meer teams allemaal richting de start plaats. Even de deur open om een beetje frisse lucht naar binnen te laten, uhu, fris nou ja in ieder geval het idee hé. De poortjes door en Dirk gooit het gas open achter de truck aan. Net voor het tankstation hebben we de truck in zicht, busjes rechts de trailer naar links, wij tanken, plassen, geinen en ff een fotootje trekken. GoPro, Samsung en Iphone's vliegen uit de zakken.. Smile! De chauffeurs even een klein dutje en wij genieten van elkaar en de fijne Franse temperatuur.





Thumbs up and Smile!

Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.