maandag 8 juni 2015

thumbnail

The Road to France #Roparun2015 #Team52 (Vervolg)

Het is net een schoolreisje, iedereen geplast, gedronken en sommige een tukje gedaan.. Alle kinderen geteld. Start de motoren op naar Le Bourget het verzamel punt van alle teams voor hun run naar Rotterdam. De spanning in de bus stijgt, althans nu spreek ik voor mezelf! Met de spanning stijgt ook de temperatuur want vive la france heeft de temperatuur goed voor elkaar. Rechts op de rotonde, de vrachtwagen neemt de verkeerde afslag en ik zie het terrein voor me.


Het is zitten is over, in de benen en helpen. Iedereen heeft eigenlijk zonder overleg wel een taak of doel voor ogen. De partytent en stoelen worden uit de trailer getrokken... De lange broeken geruild voor een kort broekje. Massage tafels uitgeklapt handdoeken erop, olie word uit de flessen geperst en de eerste handen gaan over de nu nog soepele kuiten.

Apples, bidons, bananen en de nodige snoeperij word in een kist gedaan, samen met flessen drinken en schone handdoeken de Crafter word volgeladen voor de eerste run. Dan is het tijd voor de #Roparun2015 pasta-maaltijd het schijnt dat deze niet van hoogstaande kwaliteit is, maar ach koolhydraten erin en lopen/fietsen met die benen. Jongens en meiden klinkt het door ons kampement Sigrid maant iedereen naar de party tent en geeft daar een hele mooie toepasselijke speech. Well done Captain.

Zo zijn we een uurtje verder alles in gereedheid gebracht en ik neemt het er even van, heerlijk op mijn slippertjes een rondje over het terrein doen, flesje water mee want het is echt wel warm. De bonte stoet van auto's, busjes, trailers en hier en daar een dixie maakt het een genot om naar te kijken, wat opvalt is dat iedereen vrolijk is. Glimlachend loop ik verder en eigenlijk ben ik op zoek naar team 157 aka Schouwen-Duivenland Runners.

Niet gevonden maar zo veel moois gezien en dat maakt het tijd om terug te gaan naar het team, de lopers en fietsers die als eerste mogen starten zijn er klaar voor. Als #Team52 gaan we gezamenlijk richting de start, telefoons en gopro's zijn gespot, iedereen wil zijn momentjes vastleggen. Ineens krijg ik de vraag of eigenlijk meer de mededeling ''mooi he, dat we hier bij mogen zijn, kun je toch niet uitleggen als je er niet geweest bent'' Ja antwoord ik volmondig dit is kippenvel!

Foto van het team, een hoi en dag, herkenning en gelukwensen... Jeetje wat tof dit....Langzaam stroomt het vol bij de start, team 52 word gemaand zich te splitsen, sporters in de rij rest van het team aan de zijlijn en afwachten. We gaan met de overig teamleden kijken naar andere teams die starten. 

Gezang en kippenvel het raakt me, geheel onbewust ga ik mee met het gezang en mijn ogen worden nat, ik haal diep adem en zie een emotioneel team aan de start staan. Hun momentje... Op hun t-shirt staat een foto voor die persoon zingen hun en wij uit volle borst mee.. Damn wat mooi dit... Het geel van ons team nadert de start, nog een laatste check bij de dj of onze muziek klaar staat.

Lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, het duurt even maar dan heeft Kim het door, er word gezongen voor mij, iets wat emotioneel maar ze heeft haar tranen onder controle geniet ze van haar moment...Klappen en Go Go Go #Team52 maak er een mooie #Roparun van.

Tranen om een verlies. Tranen van vreugde zo dicht en ook weer zo ver van elkaar.. Ook dat is de Roparun..


Sjors.





Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.