zaterdag 9 juli 2016

thumbnail

SALOMON S-LAB SENSE SET RACING RUGZAK

Zondagmorgen en ready to run het was een zalige ochtend die vroeg om een flink stuk hardlopen, eindelijk eens de tijd en zin genomen om mijn water-rug-zak uit te proberen, ook een soort van noodgedwongen omdat ik steeds vaker hoofdpijn heb na een stuk hardlopen, inmiddels ben ik mezelf in gaan verdiepen hoe dit te voorkomen.....

Enfin, even terug naar zaterdagavond, zak uit de verpakking gehaald omgespoeld en uitproberen hoever of hoe vol te vullen zodat er geen klots geluid meer uit de rugzak komt tijdens het lopen, geluidjes en irritaties zoveel mogelijk weghalen intimi weten dat ik daar een niet al te grote fan van ben. Goed water-rug-zak om, horloge vol, gel en reep mee, buff om de arm een flinke snuif buitenlucht en off we go (nou ja ik alleen) In de eerste 100 meter al diverse irritaties klotsend water, rugzak die beweegt ga ik stoppen-omkeren of loop ik door, negeer, haal adem en zen, na 600 meter stop ik dan toch even de boel afstellen, aahh beter en ik loop deze zondag een 25 km weg.

De titel in dit blog zegt Salomon, nu deze zag ik tijdens het lopen in het bos bij een maatje en zijn maatje om hun schouders hangen, nice dacht ik, Soft-flakes?? Natuurlijk weet ik toch, thuis gekomen na een to hot to run loopje ben ik onze grote vriend google gaan raadplegen en vond het hesje voluit heet deze Salomon S-Lab Sense Set inclusief twee soft flakes (Soft Flake = Flexibele flacon die samenperst tijdens het drinken) en twee keer slikken vanwege de prijs. Lang verhaal Kort te houden, de week erop werd  het hesje bezorgd, mede mogelijk gemaakt door mijn veel te lieve vrouw.

Dus testen maar! Thuis de softflakes - Met Etixx Isotonic drank- watermeloen smaak-
gevuld aan de voorzijde stop je de flakes in de daarvoor bestemde zakjes dan sluit je het hesje door middel van de touwtjes/elastiekjes en kun je verder met afstellen, zakjes aan beide zijde van de love handels. TOP. Zelfs die onwijs grote Iphone kan erin, ik ben er nu al een fan van. Nu nog ermee lopen. Arrivé op de plaats van bestemming Good old Forrest of Schouwen-duivenland of wel in de volksmond de Domeinen. Smile na 100 meter geen irritaties, na 600 meter geen neiging om te stoppen zen totaal zen is dit. Hoofd tijdens het lopen iets voorover buigen zachtjes bijten in het dopje van de Salomon Softflake en je kunt drinken. De stof van de S-Lab is ademend en gemaakt door en voor hardlopers geen overmatig zweten omdat je een hesje draagt. Nee. Totaal tevreden met deze aankoop.

Als je beide SoftFlakes (Link) vult heb je één liter vocht tot je beschikking in de meeste gevallen voor mij voldoende, tijdens een georganiseerd loopje kun je altijd bijvullen.

Ik heb het vestje inclusief soft flakes aangeschaft bij de Futurumshop (linkje naar het vestje) prettige online shop, hun motto maken ze daar gewoon waar voor 22:00 besteld is de volgende dag in huis.

Meer of minder tekst/woorden ga ik niet typen over dit top-product. Als hardloper die met grote regelmaat in het bos loopt of langere duurlopen doet is het een must have onderdeel van je hardloop uitrusting.

Kleine voetnoot, de water-rug-zak waarmee ik 25 km heb gelopen was na de 25km kapot, niet zozeer het reservoir als wel de buiten rugzak deze is dan ook retour gegaan naar de shop waar ik deze heb gekocht, wachtend op hun oordeel gebruik ik met alle plezier mijn Salomon S-Lab Sense vestje.

Sportieve groet,

George


Salomon S-Lab Sense

Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.