zondag 25 september 2016

thumbnail

PR....Halve marathon van Tholen

Schema.....Schema....Schema is wat er de laatste weken door mijn hoofd spookt en uit de mond van mijn PT komt waar ik ook mee getrouwd ben wat zoveel betekend als Schema....Schema.....Schema. Afzien, rust, herstelloopjes maar vooral ontzettend veel plezier. Enige - puntje van het schema is dat de sportschool er onder lijdt ( 2x per week naar Laco) schijnt dat dat lijden voor een goed doel is volgens mijn Personal Trainer.

Zaterdag 17-9-2016 staat in de agenda als een serieuze test, enkele weken geleden samen een wedstrijdloop uitgezocht zodat wij kunnen zien of dat het schema zijn vruchten afwerpt en ik klaar ben voor mijn eerste marathon.17 september breekt aan na een heerlijke nacht, ontspannen wakker geworden, ontbijtje erin. Langzaam werd het tijd om mijn tas in te gaan pakken, loopkleding uitzoeken, rug intapen en niet te vergeten pleisters op de tepels...Want wat doet dat zeer rauwe tepels. Onrustig dartel ik door huis, vertrek tijd 11:00 zo had ik het gepland in mijn hoofd, beetje autistisch ben ik wel, lijstjes, planning maken ach iedere malloot zijn gebrek hé, ik doorbreek mijn planning en ga 15 minuten eerder de deur uit.

Nog even een tussenstop bij de drukker en dan door naar Co, samen rijden wij naar Tholen onder het genot van een goed gesprek (Roparun, hardlopen en sport) zijn wij in no time gearriveerd ''natuurlijk laat ik bewust de zoek actie en het niet kunnen vinden van de Oesterputten bewust buiten dit verhaaltje want wij zijn immers mannen en die rijden altijd goed'' auto vlak bij de start geparkeerd, laatste stukje lopen naar de kerk waar de start nummers opgehaald kunnen worden. In mijn ooghoek zie ik Martin staan ''gezellig'' even bijkletsen met Martin en Yolanda, Super leuk dat ook Christiaan er is uit ons Roparun team hij loopt net als Martin de 10 km...Tijd om gps te gaan fiksen nog enkele seconden en we mogen.

Doelstelling! Tempo! Vorm van de dag! spoken door mijn hoofd tijdens de eerste meters, ik kijk angstvallig op mijn Tomtom en zie dat ik ruim 12 km p/h loop glimlachend kijk ik omhoog en zie voor mij Christiaan en daarvoor Martin lopen, ik zak iets terug in tempo en continueer op 12 km p/h.
Kilometer na km hou ik mijn tempo vast en langzaam begin ik in mijzelf te geloven, 5 km in 25 min, 10 km in 50 min ik maak het uur vol op 12,1 km en verdorie wat loop ik vloeiend, gel nummer 1 zit er inmiddels in, beker water van de vrijwilligers gehad en ik steven af op een PR...Kilometer 15 netjes op 1:15 BAM, de laatste 6 km voor de boeg en nog steeds vol geloof en goede benen op mijn PR af.

Daar was hij dan, vanuit het niets en geheel onverwacht de hamer, snel herpak ik mijzelf en ik merk dat ook mijn tweede gelletje zijn werk gaat doen, nog 4 km knallen op 12 km p/h kom aan je kunt het, persoonlijke motivatie, recht op, ontspan en lopen vanuit vertrouwen...Laatste km ik kijk nog maar eens op mijn TomTom en zie dat ik op schema lig, laatste 500 meter pers ik eruit, bocht om en zie de finish, laatste aanzet zodat ik bruto binnen kom op 1:45:03, heel snel zet ik mijn sporthorloge stil en zie dat ik onder de 1;45:00 gefinisht ben.

Met een onuitwisbare glimlach pak ik een banaan en flesje water, grist mijn telefoon uit de belt en bel vol trots naar huis, en dan zegt je PT aka mijn allerliefste vrouw ''uitslover'' snel gevolgd door kanjer en ben trots op jou.

Wat een top zaterdag een PR gelopen en nu snel naar huis en dan op naar de BBQ van ons Roparun team

Bruto tijd 1:45:03 Netto tijd 1:44:35 Gemiddelde 4:58 p/km 

De halve marathon van Tholen, georganiseerd door stichting On the Move.

Trots en realiserend dat het schema werkt. Deze PR draag ik met plezier op aan mijn PT Iris Hahn-Meuldijk- Zeeuwsfit 

Tot volgend jaar!

Ik voelde mij beter dan dat de foto laat zien!



https://results.chronotrack.com/event/results/event/event-21295


Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.