woensdag 18 januari 2017

thumbnail

Zwaar, zwaarder, zwaarst Delta Cross 2017

Delta Cross de zwaarste Cross van Nederland lees ik op de Blog van Maurice Steketee, een mooi statement voor de Delta Cross is het zeker, of het de zwaarste is, of zwaarder dan de cross in Kerkrade i don't know. Belangrijk nope. Leuk en goede reclame voor een van de mooiste cross lopen in Nederland want zeg nou zelf wij Zeeuwen, oke ik ben import, wonen toch in het mooiste stukje van ons land. ( Link naar de blog

Net als vele stond ook ik er, natte sneeuw, wind, regen, kou, gelukkig waren de weergoden met ons, vlak voor de start brak de lucht open, strak blauw..3,2,1 het startschot weerklonk door het bos. Bewust was ik vrij vooraan gaan staan. wilde wel eens meemaken hoe een start gaat als je voor in de rij staat, nou dat heb ik geweten kilometer 1 ging in vier minuut en veertig seconden, waarschijnlijk dacht mijn jonge geest vooraan starten is ook vooraan lopen 😀 

De volgende 10 kilometers zijn in een duidelijk langzamer tempo gegaan, op voorhand de Delta Cross 2017 lopen binnen het uur. Ha, na kilometer twee ben ik gaan bijstellen, na kilometer twee had ik ook door dat de 2017 versie zwaarder ging worden dan de 2016 versie. Meer hoogte meters, verraderlijke klimmetjes dit is crossen jonguh. Weinig tijd voor recuperatie, voor mij dan, ik wilde toch dicht op het uur finishen.

Met verbazing zag ik ineens 7, 8 misschien wel 9 lopers van rechts komen, Huh waar komen die nou vandaan- bleek dus later dat deze lopers, twee recreanten .....precies shit happens. Vol en zwaar begonnen mijn benen te voelen, doorzetten, kom aan nog 4 kilometer.


Tijdens mijn laatste loopjes kon ik nog aanzetten, tempo verhogen, afgelopen zaterdag zat dat er niet in, blijkbaar was dit mijn max. Nog drie, en weer een heuvel, herstellen, tempo herpakken en op naar de laatste twee, een aanmoediging tijdens de laatste, deed mij toch nog even aanzetten.

Finish tijd 01:03:38 kanonnen wat zat ik er doorheen. Na tien minuten herstel en warme kleding, tevreden! Delta Cross 2016 liep ik in 01:07:14, terwijl het parcours van dit jaar ''zwaarder'' was. Blijk ik er toch beter voor te staan dan ik dacht, thuis gekomen en fanatiek als ik ben mijn tijden per km bekeken, netjes vlak gelopen....Trots. 


Ja de Delta Cross is zwaar verdomd zwaar.
Ja de Delta Cross is mooi verdomd mooi.

Natuurlijk wil ik alle vrijwilligers weer bedanken via deze weg. 

Volledige uitslag Delta Cross 2017 via deze link


George








Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.