woensdag 15 april 2020

thumbnail

Poef, alles weg!

En dan, een groot gat, lege agenda, planning aan gort, deceptie, enkele termen die door mijn hoofd gingen toen de 40ste editie van de mooiste niet doorging vanwege corona.

Na deze deceptie was het nadenken, overdenken, plannen voor het einde van het jaar, maar dat is niet realistisch. In het nu leven George, zoals er overal gezegd wordt tegenwoordig, leef bij de dag. Dan maar eens goed de laatste maanden laten passeren, hoe verliepen de trainingen. Hoe was ik onder deze belasting. Blessures? Te hard getraind, en zo kwam ik tot de conclusie dat de afgelasting van de Rotterdam marathon niet eens zo verkeerd was voor mijn persoontje dan hé. Moe was ik de laatste weken zeker, in het geheel ook niet raar als je vanaf half januari gaat trainen voor de marathon op 5 april, normaal gesproken al krap laat staan als je herstellende bent van een nek hernia. Maar ja ik wilde deze editie van de marathon gewoon lopen, uitlopen geen tijd stellen, gewoon genieten van de entourage. Wat niet wegneemt dat de trainingen er best in gingen hakken.

Dus dat er een verplaatsing kwam vond ik niet heel erg, de reden waarom natuurlijk niet, laten we daar duidelijk over zijn. Wat ik al eerder zei ik concludeerde dus dat er iets niet top was om op 5 april de marathon te lopen. Waar ligt het aan, ik ervoer tijdens mijn duurlopen dat ik te kort kwam, mijn benen vonden de lange duurlopen niet fijn. Ik weet echt heel goed dat pijn er bij hoort, met mijn ultra van 52 kilometer heb ik dat heel goed ervaren. Echter bij een duurloop van 33 kilometer dan op kilometer 20/25 al het gevoel hebben dat het genoeg was, klopt niet, klopt niet voor mij dan. Dus te weinig kilometers gemaakt, te weinig kracht.

Trainer, help! Gelukkig is coach Sander een geduldig man, gaan we daar aan werken George, daarbij werd er gelijk gevraagd wat de planning is. Nou, eigenlijk heb ik daar wel een antwoord op, die thuis minder gewaardeerd wordt. Buiten 25 oktober de Rotterdam marathon is er in november een social trail op het krijtlandpad a 90 kilometer. Gezien het feit dat ik op het krijtlandpad mijn eerste ultra heb gelopen, wil ik nu wel het gehele pad lopen. tijd genoeg om te trainen. En zo kwam er gisteren nog een gaaf project op Facebook voorbij van Cor het petranpad a 113 kilometer, deze kan in één keer gelopen worden of opgedeeld in twee. Keuze stress zou je er bijna van krijgen. dus vandaar trainen op kracht.

Goed mijn tekortkoming op het gebied van lange duurlopen werd in de molen gegooid bij de trainer, tovert er een programma uit voor de komende tijd en hop ik kan aan de gang.

Zo gezegd zo gedaan, stevig er tegen aan dus! Flink pittige interval trainingen zijn er in Trainingspeak gezet door de trainer, let wel,voor mij pittige tempo's lees 1,2 kilometer op 4:16 per kilometer en dan vier herhalingen....kotsen nog net niet, vier keer doodgaan wel, lang leven de trainer en zijn schema's. Piepen doen we niet hé als je er om vraagt kun je het krijgen ook hoor ik hem bijna zeggen in zijn Limburgse accent.















Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.