donderdag 15 oktober 2020

thumbnail

Als hardlopen leuk wordt

Gewoon even een verhaaltje tussen door, als je begint met hardlopen neem je het allemaal niet zo serieus, tenminste ik dan in den beginne. Na verloop van tijd, stuit je op allerlei lopers issues. Het is maar net waar je prioriteit ligt, ik bedoel, doe je er iets mee of laat je het gewoonweg onbelangrijk zijn!

Het begint bij schoenen aanmeten, zooltje er in, correctie schoen of gewoon lekker neutraal lopen. Na die struggel kom je bij het kopje, kleding ppff, hou op schei uit wat daar allemaal te koop is man man, de hardloop kleding business is booming en totaal uit de kluiten gewassen. Ben je daar uit gekomen en hardlopen nog steeds leuk vind. Is het na boven kleding, onder kleding of wel hardlopers underwear, en dan hebben wij mannen het nog makkelijk, dames hebben ook nog eens met de beroemde sport-bh te maken.

Je loopt nog steeds na dit..top. Dan kom je op een punt dat je beter, sneller, voorvoet en weet ik niet allemaal voor technieken onder de knie wilt gaan krijgen om je hardlopen nog leuker te maken. Toffe hobby hebben wij he. Goed ingeschreven en lopen maar bij je club.

Daar zie je jan en alleman met een sporthorloge hardlopen, tja die telefoon kan echt niet meer is de conclusie. Dacht je dat kleding een doolhof was, nou welkom in de wereld van hardloop, sport horloges. Merken in overvloed, prijzen die van €100 tot over de €1000 gaan bizar toch, Gelukkig is Facebook onze grote vriend en kun je daar je vragen stellen, en worden daar ook met plezier beantwoord, ieder merk heeft zo wat wel een eigen Facebook groep, handy.

Dan ben je er wel, nope. Voeding, volgende hoofstuk, want je vindt hardlopen leuk dus dan, of ga ik nu van mij zelf uit, worden je afstanden ook groter, menigeen red het dan niet meer op een flesje water. Gels is zo een beetje het eerste product wat je tegen komt tijdens die zoek tocht. Gelukkig is er meer tussen hemel en aarde en ook tussen het lopen op water en gels. Niks mis met gels hé, laten we dat even duidelijk stellen. Producten die alles in een poeder stoppen, mijn favo, daarnaast zijn er legio bars die je helpen om voldoende voeding binnen te krijgen tijdens je lopen. 

Dit alles heb ik ook doorlopen. En toen.

Kwam het ultra lopen. Een nieuwe dimensie, nieuwe issues. Laat ik er één uitlichten.

Sokken!

Want als er iets van belang is, tijdens ieder rondje wat je loopt zijn het je sokken. Helemaal als de afstanden groter worden, er gebeurt namelijk veel in je schoenen en met je voeten tijdens het lopen. De pasvorm is voor mij essentieel evenals GEEN naadjes op en rond de tenen. Blijft de sok, op zijn of haar plek zitten tijdens het lopen, tijdens het afdalen of klimmen. Dan transpiratie kan de sok dit afvoeren en blijft de sok ook dan nog comfortabel. Wrijving tijdens het lopen gebeurt bij iedere pas, naar mate je langer loopt gaan je voeten uitzetten of opzetten en dan komen alle bovenstaande ''problemen'' om de hoek kijken. Dit zorgde bij mij voor een zoektocht naar DE perfecte sok. Wellicht heb jij andere ''problemen'' tijdens je lopen wat er voor zorgde dat je op sokken jacht bent gegaan! Is die er dan -de- perfecte sok. Nee, is mijn conclusie, wel bijna de perfecte sok gevonden! Allereerst de tenen-sokken, is een beetje vreemd maar wel lekker, als je er aangewend kunt raken.

Geen wrijving, geen klein teentje welke onder de andere gaat omdat de sok, te, strak om mijn voeten zit. Tijdens de langere duurlopen, merk je gewoon niet dat je een sok draagt. Voor mij is het na deze ontdekking over met blauwe nagels en dwarse kleine teentjes! Je denkt hij is tevreden en loopt alleen nog maar met deze sokken. Nee, altijd kijkend naar nieuw of anders, kom ik op het merk Liiteguard uit, ik volg het merk al een poosje, onlangs was er een win actie, en ik won. Een short-grip, of wel lage hardloop-sok met unieke eigenschappen kwam mijn kant op. check mijn review hier een topper, gedeelde eerste plaatst met het tenen verhaal! Kort dan, de sok heeft onder de voet nopjes, welke de voeten op zijn plek houden tijdens, klimmen, dalen, sprinten of duurlopen, wil je weten waarom een gedeelde eerste plek check mijn review dan!

Volgende keer een ander issue welke op mijn pad kwam of nog steeds is.


Greets George!








Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.