dinsdag 20 oktober 2020

thumbnail

Corona

                                                     Bier en BBQ bedoel je ?

Nee gewoon Covid-19 het ''griepje'' wat er heerst- lees de aanhalingstekens bij griepje. Woensdag morgen wakker worden met lichte klachten van hoofdpijn en keelpijn, mijn vrouw een kop vol snot. Kak, hadden wij allebei, dat word onze werkgevers inlichten. Na wat heen en weer berichten en bellen, ja dat kan ook gewoon in 2020. Uitkomst GGD bellen voor een test. 

Vrouw lief, kon diezelfde middag nog terecht via een achterdeurtje of zo ik weet ook niet goed welk onderwijs bondje daar achter zit😉, en ik moest wachten tot vrijdagmiddag 16:00. D-day, ik reed met enige zenuwen richting de Corona test straat, je hebt er toch gewoon een ander idee bij iedere keer als je dat woord Corona ziet staan, halte één check, nu naar halte twee, de zenuwen gieren door mijn lijf. Waarom, nou, een beetje net als vroeger als veel grote mensen, in mijn geval niet zo moeilijk, steeds zeggen dat iets eng is of moeilijk je dit op een gegeven moment ook voor waar gaat aannemen, op die manier zat ik dus met de zenuwen in de auto. Whaaa, is dit het, appeltje, eitje, man man is dit nu waar zo een ophef over is....Staafje in de keel, staafje in de neus, raampje dicht en vol gas naar huis!

En nu vingertikkend wachten op de uitslag. Zaterdag. De iphone belt op, ik verstijf en zie een onbekend nummer, neem op en krijg een shock als de meneer aan de andere kant van de iphone zegt u spreekt met Kees van de GGD, Kees is fictief he. Damn die zag ik niet aankomen, positief getest! Slap in the face. Binnen 10 minuten krijg je een shit-load aan informatie over de telefoon en mail. Goed ook daar zijn we door heen gekomen. Werk en naasten geïnformeerd. Dat ik HET heb. 

En nu, thuis zitten, niks doen, netflix marathon, opruimen, al zulke opties schieten er dan door je hoofd want de komende zeven dagen, minimaal, zit je thuis. Niet werken, geen sporten, geen boodschappen, de tuin in of balkon op, thats it. Ja ja drama queen, zo erg is het allemaal niet hoor, de klachten zijn minimaal en je doet net of je wereld vergaat! Goed, ik kwam, ik zag en ik overwon. Geheel nergens last van dan, ooh ja wel hoor, de eerste dagen, hoofdpijn, keelpijn, luchtwegen wat vervelend maar dat is en was het wel. Op het moment van deze blog tikken is het dinsdag, in principe nog één dag binnen blijven en dan is het morgen weer gedaan! Zoals ik mij nu voel is het morgen ook weer naar buiten. 

Heel goed kan ik mij indenken hoe het moet zijn als de Covid-19 als een moker inslaat op je lijf. De hoofpijn is anders, zwaar en echt geen pretje. Keelpijn in ook net even anders dan je ''gewend'' bent. Luchtwegen, is nog wel, lijkt mij, de vervelendste het ligt als een soort blok op je borst. Beperkt zijn door het niet naar buiten mogen en je dagelijkse dingetje doen hakt er mentaal flink in. Gelukkig is het bij mij mild, waarom het mild was, ach maakt niet uit eigenlijk. Vooral het algehele plaatje, hebben van Corona heeft een inpakt op je leven. 

Ik de sportieve vijftiger die daar waar het moest echt de regels in acht nam, of deze nu bewezen zijn of werken, mondkapje, handen wassen ik deed het en ga dit zeker weten nog strikter doen in het vervolg. Met mijn levensstijl was ik er bijna zeker van dat ik geen Corona zou krijgen. Echter sloeg ook bij mij het virus in een onbewaakt moment toe. Dus wees alert, doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor die ander. Die ander die wel in een risico groep valt, die oudere of kwetsbare. Gewoon je medemens.

Take care...

George  


Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

2 Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.