donderdag 19 augustus 2021

thumbnail

Verhuizen #deel3

En daar is dan na jaren hopen, zoeken, duimen, regelen en vooral slapeloze nachten ons eigen huisje. Middelburg was fun, zo lang het duurde, heerlijke stad, alles bij de hand en altijd iets te beleven, alleen wij al iets oudere mensen hebben ontzettend behoefte aan rust. Drukte kun je opzoeken en hebben wij beide op ons werk. Thuis moet staan voor rust en ruimte, zeker weten wij waar ons huisje staat, al om bekend in Nederland dat Borssele een kerncentrale behuisd. 

Wat lopen betreft onderga ik ook veranderingen, altijd bezig blijven en zoeken naar anders of nieuw of zoiets in ieder geval bezig blijven met je hobby.

Hartslagzone trainingen

Goed lopen in hartslag zone's, welke nog niet officieel zijn vastgelegd tijdens een meting. Hier in Zeeland kun je dat onder andere doen bij Koole Sport in Middelburg (pagina link brengt je op de inspanningstest site van Koole sport) Toekomstig wil ik dus ook daar mijn loopanalyse laten doen. Goed voor nu gebruik ik de zone's die mijn Garmin heeft bedacht of hoe zeg je dat. Daarbij eindelijk een goede hartslagband aangeschaft, ook deze is van Garmin, die twee samen moet het eindelijk is gaan kloppen. 

Nieuwe trainer = nieuwe trainingsvormen

Zijn die zoveel anders dan dat ik al jaren doe of deed, nee eigenlijk niet. Voor mij was het dit jaar zoeken ga ik door met trainen via een hardloopcoach of ga ik het zelf doen. Poosje in het begin van dit jaar heb ik het zelf ingevuld en dit ging best goed. Enige waar ik mezelf op betrapte was te weinig afwisseling in de trainingen. De huidige samenwerking met Pieter den Edel bevalt mij goed, lekkere trainingen, houd goed rekening met mijn wensen en vooral hij is relaxt en weet heel goed wat het inhoud om lange afstanden te lopen, check maar op zijn site! Pieter adviseerde mij om die hartslagband te kopen zodat hij een beter inzicht krijgt in het verloop van mijn trainingen, zo kan bij sturen of aanpassen. 

De praktijk

Praktisch hardlopen in zone's mwah dat is wel een dingetje zeg maar. Waar ik al jaren op tempo loop en train, moest ik dat loslaten. En daar wringt de schoen nog een beetje. Als ik mijn trainingen in de connect app zet dan vul ik hartslagzones in, tijd en herhalingen, prima! Alleen als je dan die training gaat doen zie je in het scherm van je horloge, de zone waarin je loopt, de verstreken tijd en, ja let op, het tempo waarin je loopt. Frustrerend is dat want dan ga je op voorhand thuis al rekenen als ik die en die tijd onderweg ben, aan hoeveel kilometer kom ik dan plus minus. Waarom? Nou ik probeer zoveel mogelijk bij huis te eindigen na het volbrengen van mijn training

Nu de update van de twee stukjes hierboven

Inmiddels mijn Garmin fenix verkocht en daarvoor terug gekocht de Coros Apex pro, daarbij een stryd footpod aangeschaft. De Coros heeft een perfecte intergratie van de stryd de twee bedrijven hebben dit samen opgepakt en tot een volledige integratie gebracht. Twee nieuwe werelden om te ontdekken. De Coros nu een klein maandje om mijn pols 24/7 waar ik voorheen een Apple watch droeg zit nu de Coros, en het bevalt erg goed. Zeker het een en ander is anders dan bij Garmin ga en kan ik niet ontkennen, tot nu heb ik alleen maar voordelen van de Coros en dan komt er ook nog een maps update aan voor het einde van 2021. Dan de stryd pod gekocht via RunfitTilburg ik heb hier een goed contact met Marc de eigenaar, alvorens ik overging tot de verkoop hebben wij enkele keren gesproken over het hoe en wat. Het is wennen om met power te lopen, nu nog naast de hartslagband, of deze helemaal gaat verdwijnen weet ik nog niet....

De Stryd en Coros ga ik de komende tijd flink uittesten en zorgen dat ik zen wordt met de stryd pod, #demooiste, in de volksmond ook wel bekend als de Rotterdam marathon, komt er aan en daarop ligt de focus om te trainen met de stryd.

Gezondheid is ook wel een invloed dit jaar, waar ik hoopte dit jaar een ultra van 75 kilometer te kunnen lopen en sowieso de marathon, daarbij nog wat leuke trails met mooie afstanden is deze hoop voor dit jaar aan de kant gezet. Buiten een drukke tijd prive met het zoeken naar een huis, een vrouw die het flink zwaar heeft dit jaar en ja dan is het vanzelfsprekend dat je ergens iets moet laten liggen want gezondheid gaat voor. Daarbij een dikke enkel en op het moment van dit schrijven een ontsteking in mijn darm. Dat alles bij elkaar maakt doelen halen lastig. Het is en blijft een hobby, dus nu eerst opknappen, vakantie staat voor de deur en dan zien we het wel. Genieten is veel belangrijker dan doelen MOETEN halen.


That's all folks






Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.